Ideály ktoré nasledujeme

2017-03-10 22:22:10.013511
Random
tags:    random   ideas     

Každý jeden z nás mal v detstve svoj vzor. Vzor, ktorý im bol inšpiráciou, motiváciou a akýmsi záchytným bodom, s ktorým zároveň vyrastal. Či sa to niektorým páči, alebo nie - jedným z nich som aj ja. Nezáleží ani tak na tom čo vlastne robím momentálne, ale skôr na tom, čím som si ľudí dokázala získať a koniec koncov udržať po mojom boku. Ľudia môžu o mne písať, môžu hovoriť poza môj chrbát, môžu byť neprajní, ale toto mi nikdy zobrať nemôžu.

 

Keď som bola v ranej puberte, mala som viacero svojich ,,záchytných bodov’’, popri ktorých som vyrastala. Či už to bola Miley, Acacia, Kristina Bazan - každá z nich mi niečo dala. Paradoxne najviac tá, ktorá vlastne nikdy nič špeciálne neurobila - Acacia. Bola ,,len'' krásna, internetovo známa a aj napriek tomu som na nej vyrastala takmer celú pubertu, sledovala ju a mnohokrát ostala ovplyvnená jej zlými, či dobrými rozhodnutiami. Je tak isto stará ako ja, čiže som sledovala len ďalšie dieťa, o ktorého živote som ako 14 ročná teenagerka túžila. A napriek tomu, že nikdy sa ničomu trvalo nevenovala ma dokázala naučiť vysporiadávať sa s ľuďmi a ich komentármi na internete, odolávať všetkým, ktorí ma odhovárali od toho, po čom som túžila a to najdôležitejšie - naučila som si veriť. Veď keď ona mala stovky negatívnych komentárov, prečo by som si nemohla aj ja založiť blog a čeliť im? Aj to predsa patrí k tomu, snažiť sa niečo vybudovať na internete.

 

Teraz mám 19 rokov a naozaj slušné číslo stálych sledovateľov, z ktorých tisícky ma berú za vzor, či už robím chyby, alebo nie. Na jednej strane sú dni, kedy sa zamýšľam, prečo ma vlastne niekto považuje za vzor, keď som nedokázala nič prevratné, vďaka čomu by ma poznali aj iné národnosti za hranicami našej krajiny. Na druhej strane často spomínam na to, aké vzory som mala ja a ako moc mi to pomohlo počas celkového rozvíjania sa počas môjho dospievania. Takže aj napriek tomu, že nie každý dokáže oceniť to, že sa snažím niečo vybudovať, mi stále dáva zmysel pokračovať a snažiť sa dosiahnuť niečo vyššie.

 

Nie som žiaden superhrdina v nablýskanom plášti s epickým znakom na hrudi, ani svetoznáma speváčka s dokonalými nohami a vycibreným módnym vkusom, ale to vôbec nevadí, pretože som to ja.

 

Článok som začala trošku egocentricky, ale chcela som upozorniť na fakt, že v tom niekedy netreba hľadať hlbší zmysel a jednoducho to nechať tak.

Dnes som vlastne nemala v pláne nič písať, ale je niečo okolo 22:00 a ja sa po včerajších negatívnych pletkách s ľudmi, ktorí vôbec nestoja za to, aby zo mňa vysávali energiu a po celodennom učení už nedokážem s toľkými myšlienkami v hlave na nič sústrediť, že som niektoré z nich potrebovala dať von.

 

Viem, že je nemožné chcieť sa zapáčiť všetkým aj keď sa o to väčšina snaží. Je to krásna predstava, ale na druhej strane z času na čas príde situácia, ku ktorej sa potrebujem vyjadriť. A nie, že by som chcela rozpútavať verejné hádky, to nie. Ja len jednoducho nepatrím medzi tých, ktorí držia jazyk za zubami aby si nenarobili zle. Ja si často narobím, ba aj horšie, ale komu sakra na tom záleží, keď sa v dnešnom svete ľudia boja byť úprimní a vystúpiť proti niečomu, čo sa im nepáči? Ľudia slepo nasledujú ideály vytvorené v hlavách, klamstvá, ktorými sú denno-denne kŕmení a odmietajú veriť čomukoľvek inému, čo by zrazu zničilo ten krásny obraz, ktorí si v hlave vytvorili. Aby som nerozpútavala ďalšie diskusie prirovnám to k tomu, ako dôchodci slepo veria jednej nemenovanej politickej strane a všetci okolo sa len chytajú za hlavu, ako je možné, že strana vládne Slovensku už 8 rokov za sebou - a teraz si to aplikujte na akúkoľvek situáciu a skúste sa zamyslieť nad tým, prečo to tak je, prečo zatvárame oči pred niečím, čo je tak samozrejmé.

 

Je to asi veľmi rozsiahla téma, o ktorej by sa dalo diskutovať roky, ale možno je dobré niekedy sa zamyslieť nad tým, prečo vlastne zastávame nejaký názor, prečo sme si zvolili práve túto cestu a či to náhodou nie je len vplyv okolia.

 

Keďže si začínam pripadať ako z nejakej sekty, ktorá sa snaží o osvietenie ľudstva, tak to pre dnešok uzavrem a idem si dať ešte dnešné posledné rande so slovenčinou.

 

 

Majte sa krásne xx

67 Comments

  • Tomáš • 10 MARCH 2017 / reply
    Máš tam chybku, krajini, inak úžasný článok :3
  • Moma • 10 MARCH 2017 / reply
    Tomáš wrote:
    Máš tam chybku, krajini, inak úžasný článok :3
    <3
  • MenoNepodstatneIbaKarin • 10 MARCH 2017 / reply
    Tento blog sa mi zapáčil pred možno dákym rokom no stále nemením názor. A to že je perfektný.Všetky tieto slová sú úžasné a pravdivé. Nemám síce moc rokov no teba som si už moc obľúbila. Nie kvôli Peťovi ale kvôli tomu aká si.Vždy si stojíš za svojím a máš správne myšlienky. :) Do budúcna ti držím palce na maturite a prajem ti nezaoberanie sa nezaujímavými osobami... :)
  • Tamarka • 10 MARCH 2017 / reply
    Ahoj Moma😹
    Podla mna mas pravdu...ludia by sa najskor maly zamyšlat nad tym koho si ako za vzor vyberu a tiez za nim stat aj v dobrom aj v zlom...tiez si moj vzor a mam ta hrozne rada ale nerob si s tym starosti to prejde za všetkym zlym pride vzdy nieco dobre....
  • Tomáš • 10 MARCH 2017 / reply
    Ja tvoj blog absolútne nesledujem, viem kto si ale nie som taký typ, že by som sledoval blogy. Možno ho ale začnem, keďže sa mi takéto články páčia :3 Drž sa a prajem veľa úspechov v živote, si silná žena ❤
  • Kinder ko • 10 MARCH 2017 / reply
    Úžasný a pravdivý článok ❤ si tiež môj vzor a moc som predtým tvoj blog nesledovala ale asi ho začnem sledovať častejšie lebo je super❤ prajem ti vela štastia do života ❤
  • mimi • 10 MARCH 2017 / reply
    mám len zopár poznámok :)
    ktorá strana nám to vládne už 8 rokov za sebou ? celkom by ma to zaujímalo :)
    zo sekty na osvietenie ľudstva ? myslela som si , že osvietenci prinášali niečo nové , zmenu
    celodenné učenie ? - keď budeš mať za sebou skúšku z farmakológie , rímskeho práva či anatómie by si sa tomu teraz zasmiala
    ale v jednom s tebou súhlasím -je dobré niekedy sa zamyslieť
    na tvojom vyjadrení názoru nie je nič zlé , ba ani prevratné
    ale tá forma ? :( hodnotiť inteligenciu má niekto kto voľačo dokázal presnejšie mám pár titulov z renomovaných škôl , má za sebou roky výskumu alebo prečítanú univerzitnú knižnicu
    možno poučenie do budúcna - vyjadrenia primerané veku , vzdelaniu a predmetu hodnotenia
  • mimi • 10 MARCH 2017 / reply
    mimi wrote:
    mám len zopár poznámok :)
    ktorá strana nám to vládne už 8 rokov za sebou ? celkom by ma to zaujímalo :)
    zo sekty na osvietenie ľudstva ? myslela som si , že osvietenci prinášali niečo nové , zmenu
    celodenné učenie ? - keď budeš mať za sebou skúšku z farmakológie , rímskeho práva či anatómie by si sa tomu teraz zasmiala
    ale v jednom s tebou súhlasím -je dobré niekedy sa zamyslieť
    na tvojom vyjadrení názoru nie je nič zlé , ba ani prevratné
    ale tá forma ? :( hodnotiť inteligenciu má niekto kto voľačo dokázal presnejšie mám pár titulov z renomovaných škôl , má za sebou roky výskumu alebo prečítanú univerzitnú knižnicu
    možno poučenie do budúcna - vyjadrenia primerané veku , vzdelaniu a predmetu hodnotenia
    k riadku ale tá forma -... má právo niekto....
  • Dani • 10 MARCH 2017 / reply
    mimi wrote:
    mám len zopár poznámok :)
    ktorá strana nám to vládne už 8 rokov za sebou ? celkom by ma to zaujímalo :)
    zo sekty na osvietenie ľudstva ? myslela som si , že osvietenci prinášali niečo nové , zmenu
    celodenné učenie ? - keď budeš mať za sebou skúšku z farmakológie , rímskeho práva či anatómie by si sa tomu teraz zasmiala
    ale v jednom s tebou súhlasím -je dobré niekedy sa zamyslieť
    na tvojom vyjadrení názoru nie je nič zlé , ba ani prevratné
    ale tá forma ? :( hodnotiť inteligenciu má niekto kto voľačo dokázal presnejšie mám pár titulov z renomovaných škôl , má za sebou roky výskumu alebo prečítanú univerzitnú knižnicu
    možno poučenie do budúcna - vyjadrenia primerané veku , vzdelaniu a predmetu hodnotenia
    Ja by som chcela len toľko že tam je napísané „ktorá sa SNAŽÍ o osvietenie ľudstva“. :) Inak super článok s veľkou myšlienkou 👍
  • Eliška Pavlovičová • 10 MARCH 2017 / reply
    Nádherne napísané! Je to pravda. TY si môj vzor. TY si moja inšpirácia. Si úžasný človek. Naozaj nádherný. Či už vnútorne alebo navonok. Milujem tvoje články lebo sú plné pravdy a na nič sa nehráš. Milujem tvoje videá lebo sú humorné a nikoho tým neurážaš (ako napr. v posledných dňoch Gogo). Nenávidím všetkých tvojich a aj Expl0vých haterov lebo nechápu to, že do toho vkladáš lásku. Vkladáš do toho čas a baví ťa to. A takisto to baví mňa, a nás, tvojich fanúšikov. Moma, buď taká aká si, a nemeň sa. Takých nádherných ľudí ako si ty, je málo a ja si ťa za to veľmi vážim.
    ❤❤❤
  • Lusa • 11 MARCH 2017 / reply
    Obsahovo veľmi vágny nič nehovoriaci slovný šalát. Ono možno to zaujme vek. kategóriu 10-14, ale ako už niekto písal vyššie, okrem divnej štylistiky tam máš aj zopár faktických chýb a logických nesúladov.

    Možno by bolo fajn osviežiť si vedomosti a prehľad nielen o internetových "hate" fórach, kozmetike a youtube, ale aj o aktuálnom dianí vo svete a spoločnosti, možno by si zistila, že tvoj blogerský prínos až tak mienkotvorný nie je a u vzdelaných/pracujúcich ľudí viac vyvolá pobavenie než obdiv.

    Tak good luck v ovplyvňovaní dnešnej (pred)pubertálnej mládeže, snáď z niekoho ešte vyrastie človek s prioritami inými ako móda, výzor, nový mobil či dovolenka v NY a bude chcieť prispieť do sveta a spoločnosti skutočnou prácou, ktorá vytvára nejakú hodnotu (doktori, učitelia, policajti, murári, technici, etc.).
    ---
  • Ss • 11 MARCH 2017 / reply
    Je zaujímavé, že sa odvolávaš na ľudí, ktorí slepo nasledujú ideály vytvorené v hlavách a pár viet dozadu si sama priznala, že tiež si bola ovplyvňovaná niekoho rozhodnutiami a nie práve len tými dobrými. Každý sa vekom vyvíja a to najdôležitejšie, čo sa môže naučiť, je prijímať názory kriticky, ale to všetko pride len vekom. Je to pekné, že sa snažíš o osvietenie ľudstva, presne viem, o čom hovoríš, ale dôležité je v prvom rade začať od seba. Nemyslím to ako nejakú neobjektivnu kritiku alebo podobne, celkovo si myslím, že to je dobrý článok. A čo sa tej politickej otázky týka, politika a právo je taký komplexný problém, že sa nevyrieši, kým sa oň ľudia nezačnú viac do hĺbky zaujímať a nie si len prečítať, čo napísal Refresher. Ale to už sa vyjadrujem k mentalite nášho národa a to by bolo ešte na dlhú debatu :)
  • Jaras • 11 MARCH 2017 / reply
    Moma nevšímaj si tie intelektuáne tupelá hore, palec hore!
  • Saimon • 11 MARCH 2017 / reply
    Tak ja by som sa rada vyjadrila k dvom veciam. Ako si spomínala v blogu že včerajšie pletky ľudí z teba vysavali energiu.. ak máš na mysli Goga a Pil C tak načo si sa ty do toho montovala. Pil C sa.vyjadril na insta že prečo ta do toho Gogo zatahuje ale to že ty si sa do toho zača montovať ako prvá nenapíše. Hovoríš že ľudia sa boja vyjadriť svoj názor a aj ked sa vyjadria ako ty si "vyskočila "na Goga tak spravia screen ich vyjadrenia a hneď ho musia vycapiť na isnta a kritizovať ich slobodné vyjadrenie :) ospravedlňujem sa za výraz ale seriete si do huby...
    Toto z teba vysava energiu? Až budeš mať deti, domácnosť a prácu (youtube ta doživotne živiť nebude.) potom môžeš povedať že nevládzeš nemáš energiu ..
    Ideš rozprávať o niekom že je podpriemerne inteligentný? Riadiš sa podľa vety : Podľa seba súdim teba? Mladá spadli na zem a ži v realite ani ty si toho nedokázala toľko aby si mala pravo niekoho spodpriemerňovať..
    A čo sa týka tej strany politickej.. každý má svoj cieľ, názor a ideál ktorý nasleduje a je im jedno kto nanich kydá tak ako ty nepočúvaš svojich neprajníkov tak ani oni a idú si za svojim...
    Toto je čisto môj objektívny názor nechcem ta kritizovať ale nedalo sa nevyjadriť
  • M.M. • 11 MARCH 2017 / reply
    Bodaj by si do teba teba nerýpali, keď vidia, že máš potenciál a mohla by si byť raz "slávnejšia" ako oni. V dnešnom svete takmer nikto úprimne nechce podporovať druhého, lebo by náhodou mohol byť ten druhý lepší ako on. Teba som zaregistrovala na internete pred mnoho rokmi, a nemala som ťa rada. A to úprimne iba z mojej hlúposti, že som ti závidela. Moje postoje a názory sa však zmenili. A tak som ťa začala brať ako vzor, inšpiráciu. Inšpirovala som sa vecami a názormi, ktoré si robila v takej miere, aké som uznala za vhodné. Nepotrebujem ďalej míňať energiu negatívnymi pohľadmi. Toto by mali pochopiť aj iní.
    V momentálnej dobe ťa rešpektujem, sledujem aj Daniela, ale myslím si, že bolo od teba dobré, že si sa ozvala. NIKTO, ti nemá právo vyčítať, že sa ozveš za niečo, čomu veríš. Choď si za tým, čo považuješ za správne a nepozeraj sa, čo si o tom iní myslia, nikdy neuspokojíš všetkých, nemá zmysel sa snažiť.
  • MyQueenMoma • 11 MARCH 2017 / reply
    Hej som to ja ze stranky @myqueenmoma na instagrame :D ale to nie je potrebné tu písať.
    Chcela som povedať že čítanie tohto ma donútilo tiež se nad tým zamyslieť. Môj idol si ty Moma 😍 ja myslím že ideš príkladom dosť dobre,ale tento názor asi nemajú všetci.. napríklad preto vznikajú haters alebo iný ludia ktorým sa nepáčia tvoje názory, tvoja tvorba aj ostatné veci a vlastne keďže nieco pridas idú rýchlo napísať komentár ake je to hnusné a píšu len hejty.. Tohto si môžte všimnúť treba na instagrame.. Chápem teraz Momu že si radšej vypla komentáre pretoze sa chce učit a to mi pride rozumné.. Lenže ohováranie je celkom častá vec ktorú veľa ľudí robí.. prečo to robia, keď to nemá žiadny zmysel? Pre nás to žiadny zmysel nema ale pre nich to zmysel asi má. Je dobré že svoje myšlienky napíšeš na blog a veľa ľudí si nad tým môže zamyslieť a ten príklad tohto som ja:) pred tymto článkom som o niečom taketom nerozmyslala..za toto ti ďakujem ❤ prajem ti veľa šťastia, ať už k uceniu ale aj k Youtube dufam ze hejtov bude stale ubývat..↓ xoxo💋
  • Moma • 11 MARCH 2017 / reply
    Saimon wrote:
    Tak ja by som sa rada vyjadrila k dvom veciam. Ako si spomínala v blogu že včerajšie pletky ľudí z teba vysavali energiu.. ak máš na mysli Goga a Pil C tak načo si sa ty do toho montovala. Pil C sa.vyjadril na insta že prečo ta do toho Gogo zatahuje ale to že ty si sa do toho zača montovať ako prvá nenapíše. Hovoríš že ľudia sa boja vyjadriť svoj názor a aj ked sa vyjadria ako ty si "vyskočila "na Goga tak spravia screen ich vyjadrenia a hneď ho musia vycapiť na isnta a kritizovať ich slobodné vyjadrenie :) ospravedlňujem sa za výraz ale seriete si do huby...
    Toto z teba vysava energiu? Až budeš mať deti, domácnosť a prácu (youtube ta doživotne živiť nebude.) potom môžeš povedať že nevládzeš nemáš energiu ..
    Ideš rozprávať o niekom že je podpriemerne inteligentný? Riadiš sa podľa vety : Podľa seba súdim teba? Mladá spadli na zem a ži v realite ani ty si toho nedokázala toľko aby si mala pravo niekoho spodpriemerňovať..
    A čo sa týka tej strany politickej.. každý má svoj cieľ, názor a ideál ktorý nasleduje a je im jedno kto nanich kydá tak ako ty nepočúvaš svojich neprajníkov tak ani oni a idú si za svojim...
    Toto je čisto môj objektívny názor nechcem ta kritizovať ale nedalo sa nevyjadriť
    Bohužiaľ tento názor je subjektívny, keďže za tou "kauzou" pre mňa skôr komédiou bolo veľa vecí, ktoré nevieš ty, ani ľudia. Vyjadrila som sa ako som sa vyjadrila, stojím si za tým a určite by som to spravila znova. Nemám potrebu sa tu zaliečať a hovoriť na verejnosti veci, ktoré su za tým, pretože kto chce vidieť pravdu, tak ju vidí. A ďaľšia subjektívna vec, ktorú si vyjadrila je to o tom vysávaní energie - kto ti dal právo toto napísať? Nemôžeš ani len tušiť čím si v živote prechádzam a len za to, že to nedávam na internet neznamená, že si niečim neprechádzam dlhodobo. A niečo takéto, mi zrovna tú energiu nedodá. Ako som však povedala stojím si za tým, povedala by som to kľudne znova a ani pri najmenšom to neľutujem.
  • Moma • 11 MARCH 2017 / reply
    Ďakujem krásne všetkým <3
  • Beky • 11 MARCH 2017 / reply
    Moma úžasný článok fakt ❤ super názory, vieš co hovoríš a je obdivuhodné, že sa nebojíš povedať veci narovinu😊
  • Lucia • 11 MARCH 2017 / reply
    Myslím že vyjadrenie k Gogovej pripomienke bolo zbytočné. Zaoberala by som sa napríkla v tvojom prípade maturitou a nepozerala by som Gogove instastories. Veľa šťastia so skúškami 😊
  • Bianka • 11 MARCH 2017 / reply
    Nadherne napisane drzim palce s maturitou a drz sa😉
  • Dd • 11 MARCH 2017 / reply
    To, ze si stojis za tym tvojim vyrokom a to, ze by si to povedala znova o tvojom charaktere teda vypoveda dost. :) Aj keby bol neviem aky hlupy, aj keby spravil neviem co, tak ak ty by si bola rozumne a inteligentne dievca, necitila by si potrebu sa vyjadrovat na niekoho osobu takymto stylom, ziaka zo zakladnej mozno. Ach jaj to pokrytectvo v tom je smiesne Moma.
  • Sona • 11 MARCH 2017 / reply
    S prvou časťou článku vrelo súhlasím, každý človek má záchytný bod, idola. Musim sa priznať, že aj ty si ním BOLA. Milovala som ťa asi najviac na svete, chcela som byť podobne inšpiratívna, zakladadala som som si milióny bezvyznamnych blogov, kde som chcela ako ty, ukázať ľuďom kto som. Ani si nevieš predstaviť, aká som bola nadšená s tvojimi prvými yt videami, patrila som do prvej 2000 čo uz bolo pekné čislo, bola si taká troška nesmelá, ale vedela som, že si to ty. Neviem čo sa stalo, ľudia sa menia, ale zdá sa mi ako keby som videla niekoho iného. To sa už týka aj vyjadrovania na soc. Médiách alebo menej aj v tvojich clanok, ktoré nie sú chvalabohu až tak zle. Počúvam, čítam, vidím na sociálnych mediach meno "Martinahornakova" a mam pocit, že to milé, sebavedomé dievča, vcuclo, neber to ako urážku, arogantná a preafektovana youtuberka.
  • Sona • 11 MARCH 2017 / reply
    Lusa wrote:
    Obsahovo veľmi vágny nič nehovoriaci slovný šalát. Ono možno to zaujme vek. kategóriu 10-14, ale ako už niekto písal vyššie, okrem divnej štylistiky tam máš aj zopár faktických chýb a logických nesúladov.

    Možno by bolo fajn osviežiť si vedomosti a prehľad nielen o internetových "hate" fórach, kozmetike a youtube, ale aj o aktuálnom dianí vo svete a spoločnosti, možno by si zistila, že tvoj blogerský prínos až tak mienkotvorný nie je a u vzdelaných/pracujúcich ľudí viac vyvolá pobavenie než obdiv.

    Tak good luck v ovplyvňovaní dnešnej (pred)pubertálnej mládeže, snáď z niekoho ešte vyrastie človek s prioritami inými ako móda, výzor, nový mobil či dovolenka v NY a bude chcieť prispieť do sveta a spoločnosti skutočnou prácou, ktorá vytvára nejakú hodnotu (doktori, učitelia, policajti, murári, technici, etc.).
    ---
    👍👍👍👍 vystihla si to do bodky
  • Niki • 11 MARCH 2017 / reply
    Lusa wrote:
    Obsahovo veľmi vágny nič nehovoriaci slovný šalát. Ono možno to zaujme vek. kategóriu 10-14, ale ako už niekto písal vyššie, okrem divnej štylistiky tam máš aj zopár faktických chýb a logických nesúladov.

    Možno by bolo fajn osviežiť si vedomosti a prehľad nielen o internetových "hate" fórach, kozmetike a youtube, ale aj o aktuálnom dianí vo svete a spoločnosti, možno by si zistila, že tvoj blogerský prínos až tak mienkotvorný nie je a u vzdelaných/pracujúcich ľudí viac vyvolá pobavenie než obdiv.

    Tak good luck v ovplyvňovaní dnešnej (pred)pubertálnej mládeže, snáď z niekoho ešte vyrastie človek s prioritami inými ako móda, výzor, nový mobil či dovolenka v NY a bude chcieť prispieť do sveta a spoločnosti skutočnou prácou, ktorá vytvára nejakú hodnotu (doktori, učitelia, policajti, murári, technici, etc.).
    ---
    Hovoríš mi z duše 👍🏻💯 ale obávam sa, že tieto naše komentáre tu dlho nevydržia zverejnené...
  • Tereza • 11 MARCH 2017 / reply
    To co jsi napsala je úžasné a rozhodně souhlasím. Si jedniná youtuberka která se podobá mému životu, má stejné vlastnosti a podobnou postavu. Tvoje videa sleduju každý den, vždy mě to tak skvěle naladí. Mám tě moc ráda a hlavně zůstaň taková jaká jsi.
  • Rejjka • 11 MARCH 2017 / reply
    V dnešnej dobe sa mladí ľudia nechávajú až príliš ovplyvňovať médiami, a ak to bude takto ďalej pokračovať, obávam sa, že už to bude len horšie a horšie. Celé média sú len o tom, ako byť perfektný, dievčatá sa čoraz viac topia vo svojich predstavách, doslova prahnú po dokonalosti a závidia druhej množstvo followerov na instagrame či počet lajkov na profilovej fotke. Neber to ako hejt, ale čím viac takýchto "idolov" ako ty a spol. len podporujete vymývanie mozgov a takto to vyzerá - žiadne reálne ciele.
  • Laura • 11 MARCH 2017 / reply
    Moma vždy som ťa mala rada, ale teraz už o tom silno pochybujem. Neber to ako hate, pretože oproti tebe som nič nedokázala.
    Ale ak už maturuješ tak načo si vybíjaš energiu na úplne nepodstatných veciach, do ktorých ti nič nie je. Gogo je proste chlapec, ktorý berie všetko pozitívne. Vie sa zasmaiť sám na sebe a nerobí mu problém urobiť si z niekoho srandu. Bol to proste len nevinný vtip a ty sa do rýpeš, školený si nemala čo robiť. Chápem, že si sa zastala PilCiho, ale keď máš také ťažké obdobie, ako opisuješ, tak by si sa nezaoberala takými blbosťami. Zbytočne si sa zosmiešnili pred celým Slovenskom a Českom. A PilC? Jeho hudbu milujem, ale nemusel by všetko brať tak vážne. Len toľko.:)
  • Moma • 11 MARCH 2017 / reply
    Sona wrote:
    S prvou časťou článku vrelo súhlasím, každý človek má záchytný bod, idola. Musim sa priznať, že aj ty si ním BOLA. Milovala som ťa asi najviac na svete, chcela som byť podobne inšpiratívna, zakladadala som som si milióny bezvyznamnych blogov, kde som chcela ako ty, ukázať ľuďom kto som. Ani si nevieš predstaviť, aká som bola nadšená s tvojimi prvými yt videami, patrila som do prvej 2000 čo uz bolo pekné čislo, bola si taká troška nesmelá, ale vedela som, že si to ty. Neviem čo sa stalo, ľudia sa menia, ale zdá sa mi ako keby som videla niekoho iného. To sa už týka aj vyjadrovania na soc. Médiách alebo menej aj v tvojich clanok, ktoré nie sú chvalabohu až tak zle. Počúvam, čítam, vidím na sociálnych mediach meno "Martinahornakova" a mam pocit, že to milé, sebavedomé dievča, vcuclo, neber to ako urážku, arogantná a preafektovana youtuberka.
    Možno je to tým, že sa ľudia jednoducho menia. Nemám pocit že som sa zmenila k horšiemu, iba sa stále posúvam a mením svoje priority. Nemôžeš porovnávať 15 ročnú blogerku, ktorá vypĺňala voľný čas a 19 ročné dievča, ktorej záľuba je aj prácou, žije sama, dva roky sa živí sama a vie omnoho viac ako kedykoľvek predtým vedela.
  • Erika Boháčová • 11 MARCH 2017 / reply
    Krasne napisane. Si vzor pre veľa väčšinou asi teenagerov a ja som jednou z nich. Tento tvoj blog vidim prvý krát a to len preto že som videla na Instagrame screen a vyzeralo to zaujímavo. Idem čítať ostatné tvoj príspevky.
  • Lenka • 11 MARCH 2017 / reply
    Je zvláštne, ako celý čas hovoríš iba o tom, ako sa učíš na maturity a aké je to strašné, a pritom tak robíš možno posledný týždeň, dva. Už ani nevieš, aké je to učiť sa do školy a stačí ti zbúchať nejaký test. Neplač teda za to, aké ťažké to je na individuálnom štúdiu a koľko toho do školy máš. Určite máš niekoho, kto si maturitou a strednou školou prešiel aj normálne, tak sa s ním skús porozprávať a za tieto "trable" ťa akurát tak vysmeje. Držím ti palce na maturitnom slohu, mala by si si ešte trochu preopakovať štylistiku.
  • Sona • 11 MARCH 2017 / reply
    Máš pravdu, ale ja porovnávam to čo si bola možno ešte len pred rokom :)
  • Tinus • 11 MARCH 2017 / reply
    Lenka wrote:
    Je zvláštne, ako celý čas hovoríš iba o tom, ako sa učíš na maturity a aké je to strašné, a pritom tak robíš možno posledný týždeň, dva. Už ani nevieš, aké je to učiť sa do školy a stačí ti zbúchať nejaký test. Neplač teda za to, aké ťažké to je na individuálnom štúdiu a koľko toho do školy máš. Určite máš niekoho, kto si maturitou a strednou školou prešiel aj normálne, tak sa s ním skús porozprávať a za tieto "trable" ťa akurát tak vysmeje. Držím ti palce na maturitnom slohu, mala by si si ešte trochu preopakovať štylistiku.
    Nemyslim si ze by Moma mala problem napisat akykolvek sloh a to jej blog sledujem uz roky. Hold kto chce tak je zly za kazdu cenu :---)
  • Monika • 11 MARCH 2017 / reply
    Lenka wrote:
    Je zvláštne, ako celý čas hovoríš iba o tom, ako sa učíš na maturity a aké je to strašné, a pritom tak robíš možno posledný týždeň, dva. Už ani nevieš, aké je to učiť sa do školy a stačí ti zbúchať nejaký test. Neplač teda za to, aké ťažké to je na individuálnom štúdiu a koľko toho do školy máš. Určite máš niekoho, kto si maturitou a strednou školou prešiel aj normálne, tak sa s ním skús porozprávať a za tieto "trable" ťa akurát tak vysmeje. Držím ti palce na maturitnom slohu, mala by si si ešte trochu preopakovať štylistiku.
    Ty s momou studujes, že ideš hodnotiť momu a jej školu? Asi nie, ale ja áno, tak sa nevyjadruj k tomu, o čom nevieš nič a neurážaj. Asi ťa riadne štve, ako to všetko stíha a preto ten trápny komentár.
  • Lucka • 11 MARCH 2017 / reply
    Lusa wrote:
    Obsahovo veľmi vágny nič nehovoriaci slovný šalát. Ono možno to zaujme vek. kategóriu 10-14, ale ako už niekto písal vyššie, okrem divnej štylistiky tam máš aj zopár faktických chýb a logických nesúladov.

    Možno by bolo fajn osviežiť si vedomosti a prehľad nielen o internetových "hate" fórach, kozmetike a youtube, ale aj o aktuálnom dianí vo svete a spoločnosti, možno by si zistila, že tvoj blogerský prínos až tak mienkotvorný nie je a u vzdelaných/pracujúcich ľudí viac vyvolá pobavenie než obdiv.

    Tak good luck v ovplyvňovaní dnešnej (pred)pubertálnej mládeže, snáď z niekoho ešte vyrastie človek s prioritami inými ako móda, výzor, nový mobil či dovolenka v NY a bude chcieť prispieť do sveta a spoločnosti skutočnou prácou, ktorá vytvára nejakú hodnotu (doktori, učitelia, policajti, murári, technici, etc.).
    ---
    Keď sa ti nepáči momina tvorba tak nečítaj a neohuruj tu ľudí, ktorým sa članok páči. Urážat, ponizovat a robiť sa múdra vieš dokonale. Moma držím palce a ľudí, ktorí si tu liečia svoje komplexy si nevšímaj. Chcela by som čítať nejaké články od nich, pretože mám pocit, že to sú ľudia, ktorí okrem hanlivych komentárov nedokážu napísať nič iné a zmysluplné.
  • Anna • 11 MARCH 2017 / reply
    Ahoj, nie som fanynkou teba, Goga, ani Pil Ciho, ale nedá mi nevyjadriť sa.
    Napísala si, že tí ľudia nestoja za to, aby si na nich plýtvala energiou. Tak načo to robiť? Chápem, zastať si svojho obľúbeného interpreta je v pohode, ale napísať o niekom, že je podpriemerne inteligentný, je útok z tvojej strany na človeka, ktorý v prvom rade na teba nič nesmeroval. Potom sa čuduješ, že si sa ocitla priamo v strede hádky celkom uplne zbytočne.
    Obraňuješ sa tým, že si to napísala z pozície človeka, ktorý ho pozná aj inak. Prepáč, príde mi to na tvoj vek veľmi nevyspelé a malicherné, no takéto veci by som si snáď nechala medzi vami dvomi, než to takto vyťahovala na verejnosť len preto, lebo si rýpol do Pil Ciho. Píšeš v tomto článku o vzoroch, no nezdá sa mi, že by si sa raz skúsila odosobniť od celého tohto konfliktu a zamyslieť sa radšej nad tým, či týmto dávaš svojim fanúšikom dobrý príklad.
    Napísala si, že to, čo si napísala neľutuješ a že by si to urobila znova. Myslím si ale, že jedneho dňa si pozrieš tento článok a postupne vekom pochopíš, že pokora, objektívnosť a "zdravá" sebakritika človeka posunie ďalej, ako malichernosť a prchkosť.
    Nechcem ťa týmto komentárom zhadzovať, ani do teba rýpať, len som ti chcela ponúknuť o čosi inú perspektívu.
  • Monika • 11 MARCH 2017 / reply
    Podpriemerne inteligentný je, o tom niet debaty a zbytočne tu budeš plytvat energiou keď mi to budeš vyhovárať. Nemudruj, neposudzuj a neodcudzuj ľudí za ich názor.
  • Monika • 11 MARCH 2017 / reply
    Podpriemerne inteligentný je, o tom niet debaty a zbytočne tu budeš plytvat energiou keď mi to budeš vyhovárať. Nemudruj, neposudzuj a neodcudzuj ľudí za ich názor.
  • Martina • 11 MARCH 2017 / reply
    Sona wrote:
    S prvou časťou článku vrelo súhlasím, každý človek má záchytný bod, idola. Musim sa priznať, že aj ty si ním BOLA. Milovala som ťa asi najviac na svete, chcela som byť podobne inšpiratívna, zakladadala som som si milióny bezvyznamnych blogov, kde som chcela ako ty, ukázať ľuďom kto som. Ani si nevieš predstaviť, aká som bola nadšená s tvojimi prvými yt videami, patrila som do prvej 2000 čo uz bolo pekné čislo, bola si taká troška nesmelá, ale vedela som, že si to ty. Neviem čo sa stalo, ľudia sa menia, ale zdá sa mi ako keby som videla niekoho iného. To sa už týka aj vyjadrovania na soc. Médiách alebo menej aj v tvojich clanok, ktoré nie sú chvalabohu až tak zle. Počúvam, čítam, vidím na sociálnych mediach meno "Martinahornakova" a mam pocit, že to milé, sebavedomé dievča, vcuclo, neber to ako urážku, arogantná a preafektovana youtuberka.
    Maximálny súhlas. Momu sledujem od jej začiatkov, tešila som sa, keď vydala nový článok, rada som ju čítala a netrpezlivo čakala, kedy vydá niečo nové. Keď začala natáčať prvé videá na youtube, stále som ju uznávala, na to, koľko mala rokov (a to som o 5 rokov staršia). Ale v poslednej dobe, alebo teda vyše posledného roka už nevidím v nej to inteligentné a vyspelé dievča, ktorým bolo, alebo za akú som ju považovala, keď mala 14-15. Teraz, úprimné, v nej vidím len arogantného a zapredaného robota za honbou za peniazmi. Nepoznám ju osobne, ale za tých pár rokov, čo ju pravidelne sledujem, sa môj pohľad na ňu maximálne otočil...
  • Lubka • 11 MARCH 2017 / reply
    Goga nesledujem, Pil-C(iho) nepočúvam ale dovoľujem si povedať že s Maťou (Momou) som už od jej začiatkov. Bola som tu s ňou od jej stránky na facebooku. Bola pre mňa veľkým vzorom. Každý večer som pred spaním pozerávala jej stránku a radovala sa z každého jej úspechu. Napríklad keď dala cvičný monitor na 100%. Kto si to pamätá? Alebo keď sa lúčila so základnou školou? Ktorá z nás by nechcela tie jej krásne dlhé čierne šaty? Ja som ich chcela. :D
    Ale poďme k téme, aj keď si myslím že si toto Moma neprečíta. Moma sa chcela od začiatku iba zastať Pil-C/iho. Nič viac nič menej. Keby nejaký youtuber nejako parodoval 1D tak by ma to rovnako naštvalo. Lenže iba tak v 15-tich. Moma sa mohla zastať pil-c/iho ale do Dana(Goga) a jeho inteligencie sa nemala čo navážať. Týmto si sa zachovala ako zbláznená 15-tka.
    Pár krát som sa s Danom stretla a bol to maximálne v pohode chalan. Za to že vy máte nejaké nezhody tak sa nemusíte (Ty a Peter) navážať do jeho inteligencie. Dano bol s Petrom iba za dobré. Na akciách sa spolu bavili, točili videá a sem tam sa popichovali.
    Prajem ti aby si spravila maturitu a nesústredila si sa na blbosti. A dávaj si bacha aby sa tvoja negatívna energia, (Nazývanie Dana podpriemerne inteligentným) nevrátila karmou. A keď sme už pri tom Peter mi nepríde že je nejako "nadpriemerným" youtuberom rovnako ako ty. Takže nemáte si navzájom čo vyčítať. Prajem ti len to dobré v živote. A nesustreďujte sa s Petrom na negatíva a neriešte sa navzájom. Dano a Lucka Vás majú hlboko v piči a neriešia vaše inteligencie, a ani vašu falošnosť (ako peter na jeho ig. story). S pozdravom a nekonečnou Láskou tvoja čitateľka. ❤
  • Sally • 11 MARCH 2017 / reply
    Ach jaj toto je tu trápne, niektoré tie hejty píše tá istá osoba pod jedným nickom, tá istá štylizacia viet, výrazy a tá istá osoba si tu nahráva na svoje komentáre a drukuje im, až je to smiešne. Niekto sa snaží zhodiť momu za každú cenu. A nechápem ako niekto môže sledovať a čítať články niekoho, kto mu prekáža a na koho má negatívny názor, to nemá logiku. Tak sa prosím poniektorí nestrapnujte a nemudrujte ako všetko viete lepšie. V niektorých komentároch závisť a komplexy srsia z každého riadka. A som zvedavá, ktorá trafena hus teraz zagaga. Zbabelo anonymne asi každá.
  • LAYLA • 11 MARCH 2017 / reply
    Moma, môžeš si nahovárať koľko chceš,že bolo správne ak si niekoho nazvala podpriemerne inteligentným človekom. Vôbec to z tvojej strany nebola podpora PilC ako hovoríš. Že ti Gogo leží v žalúdku vie hádam každý. Myslím, že si len čakala na niečo takéto, kedy to budeš môcť vyjadriť aj navonok,aby ti to urobilo dobre na duši a ukázala všetkým že áno pozrite sa on je ale hlúpy. A že ho PilC zdissoval, ti prišlo len vhod, povec si sama pravdu. Je ti lepšie?Pomohlo ti to k tomu, ako hovoríš: „len sa posúvam ďalej“? Myslím,že si len stratila pár tvojich múdrejších fans, lebo ako sama hovoríš si vzor. Áno si, si vzor pre mnoho mladých dievčat, ktoré v ich veku len preberajú názory od iných, tie svoje si vytvárajú postupne. Vieš, že ich ovplyvňuješ. Za to, že ty Goga nemusíš, nemôže ho mať rád ani nikto z tvojich fans?Myslíš ale, že to niekoho vobec zaujíma? Keby každý youtuber začal kydať na každého koho nemusí, kto by ich sledoval? Vieš prečo ťa tvoji fans sledujú? Pre tvoju tvorbu, tak na to nezabúdaj;)
    Vraj nerada držíš jazyk za zubami a povieš keď sa ti niečo nepáči. Lenže ty si z tej kauzy vyťažila len to že si konečne mohla priamo povedať ako Goga neznášaš. S PilC to nemalo nič spoločné. Načo ale vyťahuješ vaše nezhody na verejnosť?Peťo sa navzájom tiež nemusia, prečo aj, sú dvaja sokovia s naj počtom fans na SK ytb, no neriešil to, možno sa smial doma natom, ale mal rozum. Tu sa len ukázalo tvoje detinské JA, kedy by ti ego nedovolilo si nerypnúť a vraj „nechcem rozpútavať verejné hádky“. Naďalej sa nevinne podpichujte cez videá, ale nehroť to takto a nevyužívaj to že Peťo za tebou stojí.
    A nakoniec strop,ešte sama urobíš zo seba obeť, že si z toho vyšla najhoršie. A že si ťa Gogo zablokoval a nenechal ťa vyjadriť svoj názor. Ty by nezrušila osobu,ktorá jediné čo robí, je že ťa uráža? Pretože ty si nereagovala na kauzu,iba si označila Goga ako podpriemer. A keď hovoríš že nevieme čo všetko je za tou komédiou tak za ňou nie je nič, čo by sa teba týkalo,bolo to čisto medzi nimi. To čo už máš ty s Gogom, je o ino
  • Lukas a Majda • 12 MARCH 2017 / reply
    Lusa wrote:
    Obsahovo veľmi vágny nič nehovoriaci slovný šalát. Ono možno to zaujme vek. kategóriu 10-14, ale ako už niekto písal vyššie, okrem divnej štylistiky tam máš aj zopár faktických chýb a logických nesúladov.

    Možno by bolo fajn osviežiť si vedomosti a prehľad nielen o internetových "hate" fórach, kozmetike a youtube, ale aj o aktuálnom dianí vo svete a spoločnosti, možno by si zistila, že tvoj blogerský prínos až tak mienkotvorný nie je a u vzdelaných/pracujúcich ľudí viac vyvolá pobavenie než obdiv.

    Tak good luck v ovplyvňovaní dnešnej (pred)pubertálnej mládeže, snáď z niekoho ešte vyrastie človek s prioritami inými ako móda, výzor, nový mobil či dovolenka v NY a bude chcieť prispieť do sveta a spoločnosti skutočnou prácou, ktorá vytvára nejakú hodnotu (doktori, učitelia, policajti, murári, technici, etc.).
    ---
    Tak toľko závisti a nenávisti v jednom komente, toto nenapíše človek s morálnym kreditom. Vidieť, že prioritne máš problém s mominou dovolenkou, jej mobilom a úspechom vôbec. Zrejme si typ, ktorá všade bola, všetko vie a všetko si videla, pritom duchom si hlboko a ťažko niekde inde. Baví ťa útočiť a napádať človeka, ktorý v živote možno viac dokázal ako ty?

    Je to celkom zábavné čítať niektoré prízemné komentáre o človeku, ktorého podľa toho čo niektori píšete, vôbec nepoznáte. Keby išlo o prázdnu mominu tvorbu bez urovne, tak by neboli publikované mnohé jej články v časopisoch a nevyhrala by súťaž bloger roka.
    Nevadí, od hlupákov sa naučíme najviac.

    Čo sa týka Goga, mal si dávať pozor na to aby nezosmiesnoval ľudí, ktorí chodia do práce, Moma nebola sama, ktorú to pobúrilo, ibaže práve ona, ktorá sa nebála vysloviť svoj názor, sa dostala do nemilosti niektorých neprajníkov.
    Tot vsjo.
  • ToDiwvčatko • 12 MARCH 2017 / reply
    Lusa wrote:
    Obsahovo veľmi vágny nič nehovoriaci slovný šalát. Ono možno to zaujme vek. kategóriu 10-14, ale ako už niekto písal vyššie, okrem divnej štylistiky tam máš aj zopár faktických chýb a logických nesúladov.

    Možno by bolo fajn osviežiť si vedomosti a prehľad nielen o internetových "hate" fórach, kozmetike a youtube, ale aj o aktuálnom dianí vo svete a spoločnosti, možno by si zistila, že tvoj blogerský prínos až tak mienkotvorný nie je a u vzdelaných/pracujúcich ľudí viac vyvolá pobavenie než obdiv.

    Tak good luck v ovplyvňovaní dnešnej (pred)pubertálnej mládeže, snáď z niekoho ešte vyrastie človek s prioritami inými ako móda, výzor, nový mobil či dovolenka v NY a bude chcieť prispieť do sveta a spoločnosti skutočnou prácou, ktorá vytvára nejakú hodnotu (doktori, učitelia, policajti, murári, technici, etc.).
    ---
    Súhlasím. Len keby ľudia mali rozum...
  • ToDiwvčatko • 12 MARCH 2017 / reply
    LAYLA wrote:
    Moma, môžeš si nahovárať koľko chceš,že bolo správne ak si niekoho nazvala podpriemerne inteligentným človekom. Vôbec to z tvojej strany nebola podpora PilC ako hovoríš. Že ti Gogo leží v žalúdku vie hádam každý. Myslím, že si len čakala na niečo takéto, kedy to budeš môcť vyjadriť aj navonok,aby ti to urobilo dobre na duši a ukázala všetkým že áno pozrite sa on je ale hlúpy. A že ho PilC zdissoval, ti prišlo len vhod, povec si sama pravdu. Je ti lepšie?Pomohlo ti to k tomu, ako hovoríš: „len sa posúvam ďalej“? Myslím,že si len stratila pár tvojich múdrejších fans, lebo ako sama hovoríš si vzor. Áno si, si vzor pre mnoho mladých dievčat, ktoré v ich veku len preberajú názory od iných, tie svoje si vytvárajú postupne. Vieš, že ich ovplyvňuješ. Za to, že ty Goga nemusíš, nemôže ho mať rád ani nikto z tvojich fans?Myslíš ale, že to niekoho vobec zaujíma? Keby každý youtuber začal kydať na každého koho nemusí, kto by ich sledoval? Vieš prečo ťa tvoji fans sledujú? Pre tvoju tvorbu, tak na to nezabúdaj;)
    Vraj nerada držíš jazyk za zubami a povieš keď sa ti niečo nepáči. Lenže ty si z tej kauzy vyťažila len to že si konečne mohla priamo povedať ako Goga neznášaš. S PilC to nemalo nič spoločné. Načo ale vyťahuješ vaše nezhody na verejnosť?Peťo sa navzájom tiež nemusia, prečo aj, sú dvaja sokovia s naj počtom fans na SK ytb, no neriešil to, možno sa smial doma natom, ale mal rozum. Tu sa len ukázalo tvoje detinské JA, kedy by ti ego nedovolilo si nerypnúť a vraj „nechcem rozpútavať verejné hádky“. Naďalej sa nevinne podpichujte cez videá, ale nehroť to takto a nevyužívaj to že Peťo za tebou stojí.
    A nakoniec strop,ešte sama urobíš zo seba obeť, že si z toho vyšla najhoršie. A že si ťa Gogo zablokoval a nenechal ťa vyjadriť svoj názor. Ty by nezrušila osobu,ktorá jediné čo robí, je že ťa uráža? Pretože ty si nereagovala na kauzu,iba si označila Goga ako podpriemer. A keď hovoríš že nevieme čo všetko je za tou komédiou tak za ňou nie je nič, čo by sa teba týkalo,bolo to čisto medzi nimi. To čo už máš ty s Gogom, je o ino
    Svätá pravda, bohužiaľ...
  • ToDiwvčatko • 12 MARCH 2017 / reply
    Neviem, ako to napísať, ale to, čo robíš, baví len malé deti. Ťažko nájdeš niekoho, kto ťa sleduje a má toľko rokov, čo ty.
  • L • 12 MARCH 2017 / reply
    Lukas a Majda wrote:
    Tak toľko závisti a nenávisti v jednom komente, toto nenapíše človek s morálnym kreditom. Vidieť, že prioritne máš problém s mominou dovolenkou, jej mobilom a úspechom vôbec. Zrejme si typ, ktorá všade bola, všetko vie a všetko si videla, pritom duchom si hlboko a ťažko niekde inde. Baví ťa útočiť a napádať človeka, ktorý v živote možno viac dokázal ako ty?

    Je to celkom zábavné čítať niektoré prízemné komentáre o človeku, ktorého podľa toho čo niektori píšete, vôbec nepoznáte. Keby išlo o prázdnu mominu tvorbu bez urovne, tak by neboli publikované mnohé jej články v časopisoch a nevyhrala by súťaž bloger roka.
    Nevadí, od hlupákov sa naučíme najviac.

    Čo sa týka Goga, mal si dávať pozor na to aby nezosmiesnoval ľudí, ktorí chodia do práce, Moma nebola sama, ktorú to pobúrilo, ibaže práve ona, ktorá sa nebála vysloviť svoj názor, sa dostala do nemilosti niektorých neprajníkov.
    Tot vsjo.
    prosím cituj presne časti kde je tá závisť a nenávisť :)
  • Júlia • 12 MARCH 2017 / reply
    Ahoj Moma, super článok, si sama sebou, to je dobre a taká aj zostaň. Niektorí ťa za to budú milovať, iní nenávidieť. No a čo? Je to tvoj život a nie ich. Naše životy formujú naše myšlienky a ak si o tebe myslí niekto niečo zlé, sú to jeho myšlienky, ktoré formujú jeho život.
    Inak odkaz pre prispievatelku vyššie, mám 22 rokov :)
    Veľa šťastia, mám ťa rada!
  • A • 12 MARCH 2017 / reply
    Moma sledujem Ťa na youtube a natáčaš krásne videá,rada si tiež pozriem explove videá ale ty si číslo 1.
    Super článok,napísala si iba to čo je v tomto svete už realitou.Niekedy fakt treba napísať takýto článok ktorý je práve určený pre túto dobu.
  • Biba • 12 MARCH 2017 / reply
    mimi wrote:
    mám len zopár poznámok :)
    ktorá strana nám to vládne už 8 rokov za sebou ? celkom by ma to zaujímalo :)
    zo sekty na osvietenie ľudstva ? myslela som si , že osvietenci prinášali niečo nové , zmenu
    celodenné učenie ? - keď budeš mať za sebou skúšku z farmakológie , rímskeho práva či anatómie by si sa tomu teraz zasmiala
    ale v jednom s tebou súhlasím -je dobré niekedy sa zamyslieť
    na tvojom vyjadrení názoru nie je nič zlé , ba ani prevratné
    ale tá forma ? :( hodnotiť inteligenciu má niekto kto voľačo dokázal presnejšie mám pár titulov z renomovaných škôl , má za sebou roky výskumu alebo prečítanú univerzitnú knižnicu
    možno poučenie do budúcna - vyjadrenia primerané veku , vzdelaniu a predmetu hodnotenia
    God bless you for this comment.
  • Dada • 12 MARCH 2017 / reply
    Ahoj Momik, nevšímaj si tie komentáre premudrelych ľudí, ktorí sa hrajú, že majú tituly renomovaných škôl a všetko vedia najlepšie. Píš aj ďalej, máš na to a máš srdce na správnom mieste. Záleží ti na trpiacich ľuďoch a zvietatkach a za to, čo pre nich robíš, ti patrí môj obdiv. Mám vo svojom okolí ľudí, ktorí nemajú radi zvieratká, iných ľudí a už vôbec nie samých seba, ver mi, je to des, preto si vážim, všetky tvoje kroky, ktoré robíš pre zlepšenie kvality života tých, ktorí to potrebujú.

    Ani ja nemám v obľube Goga a tiež mám svoj názor na jeho správanie. Vyjadrila si svoj názor. No a čo? Nemôžeme mať radi každého a ty nie si povinná písať a rozprávať to čo chce počuť každý len preto, aby si sa zapáčila, to by bolo farizejske.

    Moma si môj vzor a práve ty si ma naučila ako zvládať neprajnych a zákerným ľudí a za to ti ďakujem.

    Rob to, čo ťa robí šťastnou a venuj čas ľuďom, ktorí vedia darovať úsmev a nie vysávať energiu.

    Ty si už dávno pochopila, že:

    - bohatá žena je odvážna, nebojí sa myslieť vo veľkom a mať svoje sny, o ktorých zatiaľ nevie ako ich zrealizuje,

    - bohatá žena je sama sebou. Pozná svoje dary, aj temné stránky a nebojí sa byť takou, akou naozaj je. Vie, že jej cieľom nie je zapácit sa každému.

    - bohatá žena koná potrebné kroky a občas aj riskuje.

    - bohatá žena si žije po svojom a nerieši čo robia alebo si myslia susedia a vie, že sloboda je jednou z tych najdôležitejšich veci, ktoré má.

    - bohatá žena si dovolí byť nedokonalá. Nie je ideálna, a ani vyššie spomenuté vlastnosti nie sú pravidlo. Aj ona má chvíle keď plače, zúri, kričí, pochybuje o sebe a koná pod vplyvom starých vzorcov, a pritom žije svoj život, ktorý stojí za to žiť.
  • K • 12 MARCH 2017 / reply
    Dada wrote:
    Ahoj Momik, nevšímaj si tie komentáre premudrelych ľudí, ktorí sa hrajú, že majú tituly renomovaných škôl a všetko vedia najlepšie. Píš aj ďalej, máš na to a máš srdce na správnom mieste. Záleží ti na trpiacich ľuďoch a zvietatkach a za to, čo pre nich robíš, ti patrí môj obdiv. Mám vo svojom okolí ľudí, ktorí nemajú radi zvieratká, iných ľudí a už vôbec nie samých seba, ver mi, je to des, preto si vážim, všetky tvoje kroky, ktoré robíš pre zlepšenie kvality života tých, ktorí to potrebujú.

    Ani ja nemám v obľube Goga a tiež mám svoj názor na jeho správanie. Vyjadrila si svoj názor. No a čo? Nemôžeme mať radi každého a ty nie si povinná písať a rozprávať to čo chce počuť každý len preto, aby si sa zapáčila, to by bolo farizejske.

    Moma si môj vzor a práve ty si ma naučila ako zvládať neprajnych a zákerným ľudí a za to ti ďakujem.

    Rob to, čo ťa robí šťastnou a venuj čas ľuďom, ktorí vedia darovať úsmev a nie vysávať energiu.

    Ty si už dávno pochopila, že:

    - bohatá žena je odvážna, nebojí sa myslieť vo veľkom a mať svoje sny, o ktorých zatiaľ nevie ako ich zrealizuje,

    - bohatá žena je sama sebou. Pozná svoje dary, aj temné stránky a nebojí sa byť takou, akou naozaj je. Vie, že jej cieľom nie je zapácit sa každému.

    - bohatá žena koná potrebné kroky a občas aj riskuje.

    - bohatá žena si žije po svojom a nerieši čo robia alebo si myslia susedia a vie, že sloboda je jednou z tych najdôležitejšich veci, ktoré má.

    - bohatá žena si dovolí byť nedokonalá. Nie je ideálna, a ani vyššie spomenuté vlastnosti nie sú pravidlo. Aj ona má chvíle keď plače, zúri, kričí, pochybuje o sebe a koná pod vplyvom starých vzorcov, a pritom žije svoj život, ktorý stojí za to žiť.
    Tvl, tak vačšie klišé som už dávno nečítala, fakt. :D :D :D
    Ale pobavilo.

    Dievčatá buďte samé sebou a krásne, so svojimi názormy, ktoré Vám nikto nesmie vziať, ani na ne reagovať, lebo predsa sú VAŠE. :D
    A všetky sme výnimočné a jedinečné.
  • Sima • 13 MARCH 2017 / reply
    Moma krásna fotka,aj článok.
    Mám ťa rada ♥♥♥
  • Saimon • 14 MARCH 2017 / reply
    Ale načo sa k tomu ty vyjadrujes keď sa ta to netýka. Je to ich kauza tak nech si to vyriešia oni.
    Ja si tiež stojím za svojim názorom veď máme slobodu sa vyjadriť ;)
    Ale tak niektoré veci ktoré robíš a čo napíšeš su smiešne a niektorými si aj serieš do úst :) (ospravedlňujem sa za výraz)
  • lucinda • 14 MARCH 2017 / reply
    LAYLA wrote:
    Moma, môžeš si nahovárať koľko chceš,že bolo správne ak si niekoho nazvala podpriemerne inteligentným človekom. Vôbec to z tvojej strany nebola podpora PilC ako hovoríš. Že ti Gogo leží v žalúdku vie hádam každý. Myslím, že si len čakala na niečo takéto, kedy to budeš môcť vyjadriť aj navonok,aby ti to urobilo dobre na duši a ukázala všetkým že áno pozrite sa on je ale hlúpy. A že ho PilC zdissoval, ti prišlo len vhod, povec si sama pravdu. Je ti lepšie?Pomohlo ti to k tomu, ako hovoríš: „len sa posúvam ďalej“? Myslím,že si len stratila pár tvojich múdrejších fans, lebo ako sama hovoríš si vzor. Áno si, si vzor pre mnoho mladých dievčat, ktoré v ich veku len preberajú názory od iných, tie svoje si vytvárajú postupne. Vieš, že ich ovplyvňuješ. Za to, že ty Goga nemusíš, nemôže ho mať rád ani nikto z tvojich fans?Myslíš ale, že to niekoho vobec zaujíma? Keby každý youtuber začal kydať na každého koho nemusí, kto by ich sledoval? Vieš prečo ťa tvoji fans sledujú? Pre tvoju tvorbu, tak na to nezabúdaj;)
    Vraj nerada držíš jazyk za zubami a povieš keď sa ti niečo nepáči. Lenže ty si z tej kauzy vyťažila len to že si konečne mohla priamo povedať ako Goga neznášaš. S PilC to nemalo nič spoločné. Načo ale vyťahuješ vaše nezhody na verejnosť?Peťo sa navzájom tiež nemusia, prečo aj, sú dvaja sokovia s naj počtom fans na SK ytb, no neriešil to, možno sa smial doma natom, ale mal rozum. Tu sa len ukázalo tvoje detinské JA, kedy by ti ego nedovolilo si nerypnúť a vraj „nechcem rozpútavať verejné hádky“. Naďalej sa nevinne podpichujte cez videá, ale nehroť to takto a nevyužívaj to že Peťo za tebou stojí.
    A nakoniec strop,ešte sama urobíš zo seba obeť, že si z toho vyšla najhoršie. A že si ťa Gogo zablokoval a nenechal ťa vyjadriť svoj názor. Ty by nezrušila osobu,ktorá jediné čo robí, je že ťa uráža? Pretože ty si nereagovala na kauzu,iba si označila Goga ako podpriemer. A keď hovoríš že nevieme čo všetko je za tou komédiou tak za ňou nie je nič, čo by sa teba týkalo,bolo to čisto medzi nimi. To čo už máš ty s Gogom, je o ino
    mňa ešte veľmi pobavilo to, ako goga označovala za toho, kto sa snaží prehovoriť ľudí nech sú na jeho strane, ale sama robila to isté :D go moma
  • Alena • 15 MARCH 2017 / reply
    Moma páči sa mi, že si taká otvorená a nebojíš sa nahlas vysloviť svoj názor bez ohľadu na to, čo si myslia ostatní, čo je aj dôkazom toho, že nemáš potrebu nikoho prehovárať aby bol na tvojej strane.
  • Lily • 05 APRIL 2017 / reply
    Asi mi ušla pointa článku :D trochu si sa zamotala a točíš stále o tom istom. Btw. politická situácia na Slovensku nie je len o vláde jednej strany ale ťahá sa to už omnoho dlhšie. Nato, že máš 19 nemáš bohvieaký názor. Tipujem, že tvoji followers majú tak 13-14. Inak no hate, ale keď už máš vlastnú doménu, skús písať aj o iných veciach ako drvivá väčšina dievčat v 21.storočí :)
  • Miriam • 06 APRIL 2017 / reply
    Lily wrote:
    Asi mi ušla pointa článku :D trochu si sa zamotala a točíš stále o tom istom. Btw. politická situácia na Slovensku nie je len o vláde jednej strany ale ťahá sa to už omnoho dlhšie. Nato, že máš 19 nemáš bohvieaký názor. Tipujem, že tvoji followers majú tak 13-14. Inak no hate, ale keď už máš vlastnú doménu, skús písať aj o iných veciach ako drvivá väčšina dievčat v 21.storočí :)
    Akosi som nepochopila pointu tvojho komentára. 13 a 14 roční nie sú u teba ľudia? Na to, že máš viac ako 13 a 14, ba dokonca viac ako 19, nemáš bohvieaký názor. Moja rada: venuj sa niečomu zmysluplnejšiemu, nekritizuj, nečítaj to, čomu nerozumies a čo ťa nebaví a svet bude pre teba krajší, uvidíš. Pekný deň :-)
  • Nelly • 07 APRIL 2017 / reply
    Lily wrote:
    Asi mi ušla pointa článku :D trochu si sa zamotala a točíš stále o tom istom. Btw. politická situácia na Slovensku nie je len o vláde jednej strany ale ťahá sa to už omnoho dlhšie. Nato, že máš 19 nemáš bohvieaký názor. Tipujem, že tvoji followers majú tak 13-14. Inak no hate, ale keď už máš vlastnú doménu, skús písať aj o iných veciach ako drvivá väčšina dievčat v 21.storočí :)
    A ty skús psychológa ako drvivá väčšina hejterov v 21. storočí :)
  • ivet • 07 APRIL 2017 / reply
    super článok :)
    http://ivetkatu.blogspot.sk/
  • Eliz • 13 APRIL 2017 / reply
    Kdyby jsi konečně už vyrostla mohlas být ok vzor. ale s tím jaká jsí pí, uhuhhuh dospěj.
  • Iveta • 17 APRIL 2017 / reply
    Moma si super a hejterov si nevšímaj, sú to ľudia, ktorí závidia, že nemajú to, čo ty alebo že nie sú takí ako ty a takí ti budú závidieť aj vyrážku na nose. Priala by som im stretnúť samých seba, potom by možno pochopili :) Mám ťa rada!
  • Dominika • 20 APRIL 2017 / reply
    Moma si super blogerka a youtuberka, sledujem ťa už dlhú dobu a si mojim vzorom. Práve vďaka tebe som dokázala veci, na ktoré by som si nikdy netrufla a som tam, kde som teraz.. Ty si ma nakopla a za to ti patrí veľké ďakujem.
  • Fefe • 20 APRIL 2017 / reply
    Ale no tak.
    Veď tam máš zasa otrasne veľa chýb v tom príspevku.
    Keď už to je obsahovo tak slabé, očakávala by som, že už budeš mať vymakanú aspoň tú gramatickú, či štylistickú stránku za ten čas, čo sa blogovaniu venuješ.
  • FOFO • 24 APRIL 2017 / reply
    Fefe wrote:
    Ale no tak.
    Veď tam máš zasa otrasne veľa chýb v tom príspevku.
    Keď už to je obsahovo tak slabé, očakávala by som, že už budeš mať vymakanú aspoň tú gramatickú, či štylistickú stránku za ten čas, čo sa blogovaniu venuješ.
    Ale no tak.
    Prečítaj si ešte raz svoj komentár, o niečom svedčí.... Nemusíš sem chodiť a sledovať taký dlhý čas Momin blog keď ťa nezaujíma. Zhadzuješ seba, nie Momu.
  • somktosom • 14 AUGUST 2017 / reply
    Jaras wrote:
    Moma nevšímaj si tie intelektuáne tupelá hore, palec hore!
    tie "tupelá" maju podla mna absolutnu pravdu. BTW.
  • Julka • 17 AUGUST 2017 / reply
    somktosom wrote:
    tie "tupelá" maju podla mna absolutnu pravdu. BTW.
    Trafena hus zagagala :-) :-):-)
Responding to